The Proposal - filmrecension

Såg på The Proposer med Ida idag. Först och främst var det underbart att träffa Ida idag och vi insåg väl att det kanske inte var det ultimata vädret för en bio. Men med full biosalong kunde vi konstatera att vi inte var ensamma om tanken på bio.

The proposer
Bild från bilddagboken.se

Filmen var lättsam. Klassiskt innehåll där det inte finns några som helst förutsättningar för kärlek och slutet.. ja, det kan ni lista ut själva! Men trots detta tycker jag att den höll stil. Den var rolig och skämten var genomtänkta och hela salongen skrattade. Ja, detta var en film jag skulle kunna tänka mig att köpa för att ha i filmhyllan för att se om och om igen. Klart sevärd!

För i övrigt har dagen varit bra. Har varit i skolan och såg till att få sluta så jag slapp vänta i Skövde i två timmar på tåget. Därefter solade jag lite, bytte kontantkort till abonemang så om jag inte går att få tag i har kontantkortet lagt av och abonemanget börjar då snart gälla. Jag begav mig sedan till jobbet och jobbade några timmar. För att sedan åka in till stan och lägga mig på en bänk utanför Götebrogs Operan och sola (det kommer svalkande vindar där - topppen!). Sen mötte jag Ida och vi gick som sagt på bio. När vi kom ut var det härligt väder och det spelade en trubadur på deras uteservering. Allt var bara så perfekt.